آموزش مغازه داری (شش عادت يک مغازه دار موفق)
آموزش مغازه داری (شش عادت يک مغازه دار موفق)

آموزش مغازه داری (شش عادت يک مغازه دار موفق)

شش عادت يک مغازه دار موفق

براي آشنايي با شغل مغازه داري و معرفي شغل فروشنده در ابتدا بايد با مفهوم فروش آشنايي داشته باشيم. فروش چيست ؟ به تحليل هاي رفتاري و روان شناختي و عصبي بين کسي که چيزي را مي فروشد و عاملي که فروخته مي‌شود، فروش مي گويند. فروش موفق چيست ؟ در فروش موفق بايد هنري به کار گرفته شود و نيز تکنيک هاي فروش حرفه ‌اي فرا گرفته شود تا فروشنده بتواند جنس،کالا، خدمات و هر چيزي را به فروش برساند. در ابتداي مقاله ي معرفي شغل فروشنده مي ‌خواهيم گذري به مفهوم بازاريابي داشته باشيم تا بتوانيم وضعيت فروشنده را به خوبي روشن کنيم. بازاريابي فرآينديست برنامه ريزي شده که در ارتباط با شکل‌گيري کالا و خدمات، قيمت ‌گذاري آن ها و ترويج ايده هاي مرتبط به آن ها مي باشد. که يکي از وظايف فروشنده در بحث فروش و بازاريابي مي باشد. به بيان ساده بازاريابي علمي است که ترفند هايي را به فروشندگان ياد مي‌دهد تا بتوانند کالا و يا خدمات خود را به خوبي بفروشند .آن مهارت ها و ترفند ها چه مي باشند؟ ترفند ها و مهارت هاي مهم فروش در شغل مغازه داري ?- مهارت کلامي براي فروش حضوري يکي از وظايف شغل فروشنده خوب، داشتن مهارت کلامي مي باشد. يک فروشنده خوب بايد بتواند مزيت ‌ها و خوبي هاي کالا و خدماتش را به مشتري نشان دهد. صرفاً صحبت کردن و گفتن و تعريف کردن براي اين کار کافي نمي باشد. علاوه بر مزيت ها بايد بتواند معايب جنس و يا کالا و خدماتش را به مشتري بگويد. يکي از وظايف فروشنده خدمات اين است که بايد اشرافيت کامل و دانش کافي از خدمات داشته باشند تا بتوانند به مشتريان ارائه دهند. (به عنوان مثال) در معرفي شغل فروشنده بيم? عمر بيمه گر يا بازارياب بايستي اطلاعات کافي از دانش بيمه داشته باشد. زيرا مشتري سوالات متفاوتي از فروشنده مي پرسد. به عنوان مثال: چند سال بايد حق بيمه پرداخت کنم؟ زمان بازنشستگي کي مي باشد؟ چه کساني را مي‌توانم پس از فوت به عنوان ورثه انتخاب نمايم؟ آيا علاوه بر پوشش فوت مزيت هاي ديگري براي من دارد؟ محدوديت سني بيمه ي عمر تا چند سال است؟ اين ها همه سوالاتي است که يک مشتري از فروشند? بيمه عمر سوال مي کند. و بايستي بازارياب يا فروشنده بتواند به خوبي به سوالات مشتري پاسخ دهد.

آموزش مغازه داری (شش عادت يک مغازه دار موفق)

پس دانش کافي در فروش خدمات امري لازم و ضروري مي باشد. ? – تن صداي رسا براي فروش حضوري و تلفني يک فروشنده يا بازارياب که در عرصه ي خدمات و يا فروش کالاها به صورت حضوري و يا تلفني فعاليت مي‌کند بايد تن صداي رسايي داشته باشد. تن صداي خوب اثرات قابل توجهي را مي تواند بر روي مخاطب داشته باشد. بر طبق نتايج به دست آمده از تحقيقات لحن صدا ?? درصد از ميزان اثرگذاري در ارتباطات را در بر مي گيرد. در حالي که کلام فقط ? درصد از ميزان اثرگذاري بر مخاطب را در بر مي گيرد. اگر در حوزه ي فروش تلفني در شرکت ها و کارخانه ها فعاليت مي کنيد بايستي بتوانيد لحن صداي خوبي را به مخاطب انتقال دهيد و با صداي گرفته و خشن نمي‌توانيد با مخاطب ارتباط بگيريد. پس يکي از وظايف فروشنده تلفني ارتباط گيري با مخاطب با تن صداي رسا مي باشد. حتي گاهاً مشاهده گرديده است که مشتري از محصول و خدمات راضي مي باشد ولي نمي تواند به فروشنده اعتماد کند، اشکالات کار در اين است که فروشنده هماهنگي ميان کلمات و تن صدا و نحوه ي ارتباط چشمي را رعايت نکرده است. پس به اين مرحله بايد توجه ويژه داشت. ?- زبان بدن براي فروش حضوري يکي از وظايف فروشنده يادگيري زبان بدن مي باشد. کوچک و بزرگ کردن چشم ها، حرکت دادن حالت دست ها، فرم ايستادن، راه رفتن، نشستن، آراستگي ظاهر، نحوه ي لباس پوشيدن، ميزان لبخند زدن در حين صحبت، همه اين ها عواملي است که بايد توسط فروشنده رعايت گردد تا مشتري را براي خريد محصول ، کالا و خدمات جلب کند. براي فروشندگان خياباني و يا به عبارتي دست فروشان رعايت اين نکته کاملا ضروري مي باشد. زيرا آن ها فقط با قدرت کلام و زبان بدن مي توانند مشتري را براي خريد جذب کنند. ? – شناسايي رقيبان براي فروش هاي حضوري تلفني و اينترنتي در همه نوع کسب و کاري بايد بتوانيد رقيبان را شناسايي کنيد. يکي از وظايف فروشنده اين است که به شناسايي رقبا بپردازد و پس از شناسايي بايستي بتواند يک ويژگي متفاوت با آن ها را براي فروش محصولات و خدمات خود ارائه دهد. به عنوان مثال فروشگاه اينترنتي ديجي کالا در زمينه ي فروش کالا و محصولات فعاليت مي کند. فروشگاه هاي اينترنتي بسياري در ايران مشغول به فعاليت مي باشند. ولي ديجي کالا توانسته است رقيبان را به خوبي شناسايي کند. با ايجاد قسمت نظرات در سايت و حذف نکردن نظرات مخالف توانسته است به مشتري قدرت انتخاب بدهد. اين يکي از ويژگي‌ هاي متمايز سايت ديجي کالا مي باشد. ?- انتخاب مکان مناسب براي فروش حضوري يکي از وظايف شغل فروشنده در فروش حضوري انتخاب مکان مناسب مي باشد. بايد بتواند مکان مناسبي را متناسب با نوع کالاهايي که مي فروشد و يا خدماتي که عرضه مي‌کند داشته باشد. به عنوان مثال يک فروشند? لوازم يدکي نمي تواند در يک پاساژ تجاري پوشاک مغازه تهيه کند و بايستي با هم صنفان خود و يا در يک خياباني خاص که مختص اين کارهاست مغازه تهيه کند. ?- رعايت حداقل قيمت در فروش مهمترين عامل در فروش موفق تنظيم نمودن حداقل قيمت در فروش مي باشد. مهمترين عامل در فروش موفق تنظيم نمودن حداقل قيمت در فروش مي باشد. نه گران فروشي و نه ارزان ‌فروشي. بايد قيمت متعادل را به دست آورد و آن را به بازار عرضه کرد. يکي از وظايف شغل فروشنده آگاهي از تعادل قيمت در بازار مي باشد. براي فروش بيشتر لازم است که قيمت را حداقل نمود.

آموزش مغازه داری (شش عادت يک مغازه دار موفق)

آموزش مغازه داری

براي آشنايي با شغل مغازه داري و معرفي شغل فروشنده در ابتدا بايد با مفهوم فروش آشنايي داشته باشيم.
فروش چيست ؟
به تحليل هاي رفتاري و روان شناختي و عصبي بين کسي که چيزي را مي فروشد و عاملي که فروخته مي‌شود، فروش مي گويند.
فروش موفق چيست ؟
در فروش موفق بايد هنري به کار گرفته شود و نيز تکنيک هاي فروش حرفه ‌اي فرا گرفته شود تا فروشنده بتواند جنس،کالا، خدمات و هر چيزي را به فروش برساند.
در ابتداي مقاله ي معرفي شغل فروشنده مي ‌خواهيم گذري به مفهوم بازاريابي داشته باشيم تا بتوانيم وضعيت فروشنده را به خوبي روشن کنيم. بازاريابي فرآينديست برنامه ريزي شده که در ارتباط با شکل‌گيري کالا و خدمات، قيمت ‌گذاري آن ها و ترويج ايده هاي مرتبط به آن ها مي باشد.
که يکي از وظايف فروشنده در بحث فروش و بازاريابي مي باشد. به بيان ساده بازاريابي علمي است که ترفند هايي را به فروشندگان ياد مي‌دهد تا بتوانند کالا و يا خدمات خود را به خوبي بفروشند .آن مهارت ها و ترفند ها چه مي باشند؟
ترفند ها و مهارت هاي مهم فروش در شغل مغازه داري

?- مهارت کلامي براي فروش حضوري
يکي از وظايف شغل فروشنده خوب، داشتن مهارت کلامي مي باشد. يک فروشنده خوب بايد بتواند مزيت ‌ها و خوبي هاي کالا و خدماتش را به مشتري نشان دهد. صرفاً صحبت کردن و گفتن و تعريف کردن براي اين کار کافي نمي باشد. علاوه بر مزيت ها بايد بتواند معايب جنس و يا کالا و خدماتش را به مشتري بگويد. يکي از وظايف فروشنده خدمات اين است که بايد اشرافيت کامل و دانش کافي از خدمات داشته باشند تا بتوانند به مشتريان ارائه دهند.
(به عنوان مثال) در معرفي شغل فروشنده بيم? عمر بيمه گر يا بازارياب بايستي اطلاعات کافي از دانش بيمه داشته باشد. زيرا مشتري سوالات متفاوتي از فروشنده مي پرسد. به عنوان مثال:
چند سال بايد حق بيمه پرداخت کنم؟

زمان بازنشستگي کي مي باشد؟
چه کساني را مي‌توانم پس از فوت به عنوان ورثه انتخاب نمايم؟
آيا علاوه بر پوشش فوت مزيت هاي ديگري براي من دارد؟
محدوديت سني بيمه ي عمر تا چند سال است؟
اين ها همه سوالاتي است که يک مشتري از فروشند? بيمه عمر سوال مي کند. و بايستي بازارياب يا فروشنده بتواند به خوبي به سوالات مشتري پاسخ دهد. پس دانش کافي در فروش خدمات امري لازم و ضروري مي باشد.
? – تن صداي رسا براي فروش حضوري و تلفني
يک فروشنده يا بازارياب که در عرصه ي خدمات و يا فروش کالاها به صورت حضوري و يا تلفني فعاليت مي‌کند بايد تن صداي رسايي داشته باشد. تن صداي خوب اثرات قابل توجهي را مي تواند بر روي مخاطب داشته باشد.
بر طبق نتايج به دست آمده از تحقيقات لحن صدا ?? درصد از ميزان اثرگذاري در ارتباطات را در بر مي گيرد. در حالي که کلام فقط ? درصد از ميزان اثرگذاري بر مخاطب را در بر مي گيرد.
اگر در حوزه ي فروش تلفني در شرکت ها و کارخانه ها فعاليت مي کنيد بايستي بتوانيد لحن صداي خوبي را به مخاطب انتقال دهيد و با صداي گرفته و خشن نمي‌توانيد با مخاطب ارتباط بگيريد. پس يکي از وظايف فروشنده تلفني ارتباط گيري با مخاطب با تن صداي رسا مي باشد. حتي گاهاً مشاهده گرديده است که مشتري از محصول و خدمات راضي مي باشد ولي نمي تواند به فروشنده اعتماد کند، اشکالات کار در اين است که فروشنده هماهنگي ميان کلمات و تن صدا و نحوه ي ارتباط چشمي را رعايت نکرده است. پس به اين مرحله بايد توجه ويژه داشت.
?- زبان بدن براي فروش حضوري
يکي از وظايف فروشنده يادگيري زبان بدن مي باشد. کوچک و بزرگ کردن چشم ها، حرکت دادن حالت دست ها، فرم ايستادن، راه رفتن، نشستن، آراستگي ظاهر، نحوه ي لباس پوشيدن، ميزان لبخند زدن در حين صحبت، همه اين ها عواملي است که بايد توسط فروشنده رعايت گردد تا مشتري را براي خريد محصول ، کالا و خدمات جلب کند.
براي فروشندگان خياباني و يا به عبارتي دست فروشان رعايت اين نکته کاملا ضروري مي باشد. زيرا آن ها فقط با قدرت کلام و زبان بدن مي توانند مشتري را براي خريد جذب کنند.کي نمي تواند در يک پاساژ تجاري پوشاک مغازه تهيه کند و بايستي با هم صنفان خود و يا در يک خياباني خاص که مختص اين کارهاست مغازه تهيه کند.
?- رعايت حداقل قيمت در فروش
آموزش مغازه داری
مهمترين عامل در فروش موفق تنظيم نمودن حداقل قيمت در فروش م
? – شناسايي رقيبان براي فروش هاي حضوري تلفني و اينترنتي
در همه نوع کسب و کاري بايد بتوانيد رقيبان را شناسايي کنيد. يکي از وظايف فروشنده اين است که به شناسايي رقبا بپردازد و پس از شناسايي بايستي بتواند يک ويژگي متفاوت با آن ها را براي فروش محصولات و خدمات خود ارائه دهد. به عنوان مثال فروشگاه اينترنتي ديجي کالا در زمينه ي فروش کالا و محصولات فعاليت مي کند.
فروشگاه هاي اينترنتي بسياري در ايران مشغول به فعاليت مي باشند. ولي ديجي کالا توانسته است رقيبان را به خوبي شناسايي کند. با ايجاد قسمت نظرات در سايت و حذف نکردن نظرات مخالف توانسته است به مشتري قدرت انتخاب بدهد. اين يکي از ويژگي‌ هاي متمايز سايت ديجي کالا مي باشد.
?- انتخاب مکان مناسب براي فروش حضوري
يکي از وظايف شغل فروشنده در فروش حضوري انتخاب مکان مناسب مي باشد. بايد بتواند مکان مناسبي را متناسب با نوع کالاهايي که مي فروشد و يا خدماتي که عرضه مي‌کند داشته باشد. به عنوان مثال يک فروشند? لوازم يدي باشد. مهمترين عامل در فروش موفق تنظيم نمودن حداقل قيمت در فروش مي باشد. نه گران فروشي و نه ارزان ‌فروشي.
بايد قيمت متعادل را به دست آورد و آن را به بازار عرضه کرد. يکي از وظايف شغل فروشنده آگاهي از تعادل قيمت در بازار مي باشد. براي فروش بيشتر لازم است که قيمت را حداقل نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *